Lil´s makeup

RECENSION PHYSICIANS FORMULA ORGANIC WEAR MASCARA

Kategori: Generally, New in, Review

Har nu testat Physicians Formula Organic wear mascara efter r
ekommendationer från en tjej på youtube som heter Tati. Hon har pratat väldigt gott om denna mascara under en längre tid och tagit upp den i flera olika videos och jag blev såklart sugen på att testa den. Inte nog med att den har varit så populär så är den organisk vilket har gjort att min nyfikenhet har ökat. Kikar man runt på nätet ser man att mascaran har fått blandade omdömmen, en del älskar den och en del tycker inte lika mycket om den. Dags att visa er resultatet!
 
På förpackningen står det följande:
Jumbo lash mascara, 100 % natural origin, 100 % free from: hårda kemikalier, syntetiska konververingsmedel, parabener, clumbar ej, kladdar ej, smular ej, inga fibrer, ingen färgämnen. BIG THICK DRAMATIC LASHES, 100 % återvinningsbar jumbo stor borste. Ultimate full, thick and dramatic lashes.
 
 
 
 
Borsten är i gummi känns väldigt stor precis som det stor på förpackningen: Jumbo.
 
 
Här har vi naken fransarna
 
 
 
Vad tycker jag:
Jag gillar borsten, den är som sagt i gummi och är rätt stor, men jag gillar den. Den separerar fransarna bra utan att klumpa den är fungerar mycket bra att arbeta med. Mascaran i sig har ingen speciell doft och är rätt torr i fomuleringen.
Men det är några saker som jag vill ta upp som enligt min mening inte rikigt stämmer överrens med vad jag förväntat mig hur mascaran ska prestera mot hur den faktiskt presterar.
 
 
På förpackningen:
Jumbo lash mascara - Vart är mina jumbo fransar? Ser tyvärr inget jumbo med dem
Klumpar ej, - Check,. Stämmer bra. Upplever inte att den klumpar och det är näst intill omöjligt att få denna mascara att klumpa då det är en torrare formulering och man får upp väldigt lite produkt på borsten varje gång man doppar.
kladdar ej, smular ej - Check, Check håller helt med!
BIG THICK DRAMATIC LASHES - Nu hänger jag inte med. Det är inget dramatiskt med mina fransar efter applicering. De är ser otroligt naturliga ut, men de ser inte större ut, de är inte dramatiska och de är inte tjockare. Punkt!
 
Efter att ha hört att denna mascara ska vara helt underbar så känner jag att.... Ja, det är den. Om man vill ha väldigt naturliga fransar. Inga klumpar, ingen volum, inga krussiduller. Naturliga fransar är super fint och jag gillar det på dagar man bara går hemma eller vill ha en "no makeup makeup look". Men att marknadsföra och trycka på att en produkt ska prestera på ett sett och sedan gör helt det motsatta är inte ok.
 
TÄNK SÅ BRA MED RECENSIONER!! :D
 
Ni ser själva på bilden hur ni tycker att resultatet blev och enligt mig gick jag jag ett fint och elegant resultat där mascaran lätt framhäver mina egna fransar.
Personligen gillar jag mascaror som ger både längd och volum så detta blir tyvärr ingen höjdare hos mig men är DU ute efter ett mer naturligt resultat än jag så tipsar jag om att kolla in denna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: