Lil´s makeup

RECENSION - ACO MATTIFYING DAY CREAM FOR OILY SKIN + HUDVÅRDSHISTORIA

Kategori: Generally, Review

MIN HUD VAR KATASTROF I FLERA ÅR !
 
I mina yngre dagar (innan jag blev BEROENDE) av smink och hudvård 
var min hud katastrof! Jag var så jäkla torr, röd och flagning i ansiktet.
Hade många igentäppta porer, röda blemmor, knölar och
jag hade ont, det stramade och det var inte kul!
 
Jag ville verkligen ha en bra och stabil hud, men jag
visste inte hur jag skulle göra eller vad jag skulle använda. 
Jag hade hud kaos!
 
Efter att ha varit hos en hudspeciallist som
gjorde en hudanalys + div behandligar så rekomenderade hon
mig att testa Clinique eller ACO. Jag var 16 år så jag sprang till
Åhlens city och la hela mitt studebidrag på
produkter från Clinique. Efter ca 2 månaders användning blev
min hud fantastisk. Det fungerade verkligen för mig! Wow! Jag var såld.
 
Efter ca 4 månader var det dags för påfyllning men var inte alls lika sugen
på att spendera alla mina pengar på hudvård igen.
Jag visste att ACO låg lägra i pris så jag bestämde mig för att testa.
Boom! Såld igen! 
 
Efter varje besök hos hudvårdspeciallisten där vi gjorde hudanalys frågade hon 
min vad jag använde för dyra och fancy produkter eftersom min hud 
var så bra. Och jag svarade varje gång ACO. Hon såg alltid
lika chockad ut..... haha. 
Även om hon hade rekomenderat ACO till mig tror jag inte att
hon hade förväntat sig ett så bra reslutat som det gav.
 
Idag hoppar jag från hudvård till hudvård eftersom jag
tycker det är så extremt kul att testa nytt. Men såfort jag
känner att min hud är i obalans eller som jag testat någonting
som min hud inte tycker om går jag alltid tillbaka till ACO och
jag har alltid någon ACO produkt hemma.... just in case!
 
 
 

ACO har under 2016 hottat upp sin förpackningsdesign på många utav sina produkter,
men man kan fortfarande hitta några med den
gamla designen ute på Apotek/ÖB men de är snart historia. Den nya
designen känns mer Nordisk, 
stilren och tilltalar en bredare målgrupp vllket känns helt rätt i tiden. 
 
Just nu har jag normal till torr hud men av ren vana köpte jag
denna dagkräm som är till oljig och fet hud :P
 
Vad tycker jag:
Lotionen i sig är krämig och ganska så tjock, men sjuker snabbt in i huden 
och lämnar inte en fet känsla på huden. 
Den är parfymfri och råvarorna ger en svag doft 
men ingenting som doftar för mycket. 
 Den ger mig lagom mycket fukt och en fin matt finish
utan att framhäva mina torra partier. 
 
Innehåller bland annat rapsolja och Vitamin E. 
 
Ca 99 kr på apoteket. 
 
Kommentera inlägget här: