Lil´s makeup

RECENSION COVER GIRL - READY SET GORGEOUS

Kategori: Generally, Review

Ja, ja och ja!
 
COVER GIRL - READY SET GORGEOUS är en foundatíon
som man tyvärr inte kan köpa i Sverige, vad jag vet. Men finns att gå att få tag på i
USA vilket var där jag köpte den. Har hört många prata om den och att den just
ska vara bra och verkligen fungera till dig som har oljig hud. Var tvungen att testa!
 
 
Ingenting på huden, endast dagkräm
 
 
Ett lager med Cover girl Ready set gorgeous
 
 
Vad tycker jag?
 
Färgen matchar mig perfekt och jag köpte 105:an vilket är något rosa i undertonen.
Den kommer i en plasttub och den är lätt att kläma ut. Den är ganska tjock i
koncestensen men känns inte alls tung på huden. Den ger en medium täckning
och reducerar ojämnheter och färgjusterar mycket bra.
 
Det jag främst gillar denna för är att den släpper igenom väldigt lite olja under dagen
och den släpper eller försvinner inte på huden. Rekommenderar inte denna till
dig som har torr hud då den drar fram torra partier och gör att man ser ännu torrare ut.
Men till dig och med med fet och oljig hud är detta ett måste. Iallafall hemma hos mig.
Kommer bli så frustrerad den dagen denna tar slut!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: