Lil´s makeup

I LIKE NYX LINGERING

Kategori: Generally, I like

Kunde inte hålla mig längre så jag köpte hela NYX lingering kollektion!
Har aldrig tidigare köpt en hel serie någongång men det kändes så rätt :)
Dessa är liquid lipsticks och de räknas alltså som ett 
läppstift som ger en matt finish. 
 
 
Färgvalet är väldigt bra och jag har många favoriter!
Det är svårt att endast hitta 1 färg som man gillar. 
 
Vissa färger känns mer torra än andra och några känns
även lite "kletiga" när man pressar ihop läpparna.
De mörkare färgerna upplever jag är något svårare att få en 
jämn applicering på läpparna och man får jobba något mer 
med att  täcka hela läppen. 
Ni ser på sista läppswatchen vad jag menar. 
 
Överlag är färgerna i denna serie så himla fina och har en 
lätt vaniljig doft. 
De blir fina på läpprana men de ljusare färgerna framhäver
om man har torra läppar.
 
 
Från vänter till höger, 
7 - Satin ribbon, 03 - Lace detail, 11 - Baby doll,
09 Corset, 06 - Push up, 04 - Ruffle trim
12 - Exotic, 08 - Bedtime 02 - Embellishement
10 - Teddy, 05 - Beauty mark, 01 Honeymoon
 
De sitter bra men försvinner något när man äter eller dricker. 
De torkar ganska snabbt så man får vara ganska när man applicerar
för när de börjar torka så blir det
svårare att jämna ut färgen på läppen. 
 
Du hittar dem här: Här
 
 
 
 
Från vänter upp till höger, 
7 - Satin ribbon, 03 - Lace detail, 11 - Baby doll,
09 Corset, 06 - Push up, 04 - Ruffle trim
12 - Exotic, 08 - Bedtime 02 - Embellishement
10 - Teddy, 05 - Beauty mark, 01 Honeymoon
 
Dessa är mina favoriter då jag upplever att de är lättare att applicera och
har enligt mig har en bättre formulering. Alltså är dessa inte mina färgfavoriter.
03, 06, 04, 12, 08
 
Nr 11 och 02 behöver något mer jobb än de ovan. 
 
Och nummer 07, 09, 10, 05 och 01 är på mina läppar väldigt 
svåra att få till en jämn färg och applicering. 
 
Mina färg favoriter är lätt:
2,5,6,7,8,9,11
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-11-18 | 17:53:43

    Hej!
    Jag undrar om du vill skriva namnen i stället för nummer? Jag kunde inte hitta några artiklar med nummer utan bara namn..
    Dom var väldigt fina 😀

    Svar: Hej Sandra!
    Har nu uppdaterat inlägget och lagt in namn bredvid numret på produkten,
    Hoppas du hinner en färg du gillar!

    Tack för din kommentar!
    Lina Henriksson

  • Anonym säger:
    2016-11-22 | 22:07:04

    Tack så jätte mycket!
    Jag ville också säga att jag gillar dig och dina videos väldigt mycket. Jag blir glad och inspirerad av dig och dina videos 😊

Kommentera inlägget här: