Lil´s makeup

JULKLAPPSTIPS FÖR SMINK ÄLSKARE

Kategori: Generally, New in

Jag är ständigt på jakt efter prisvärda smink kit, reor, kampanjvaror osv
och just nu under julen finns det så många kitt att välja mellan.
Det är lätt att priset drar iväg och plånboken blir snabbt tunn så det
gäller att tänka efter och shoppa smart.
 
Men vilket är mest "prisvärt" och vilket ska man sattsa på? 
Ja, det breror såklart vad man tycker om eller vad man behöver just nu. 
 
Ett tips är att köpa olika kitt och ta ut produkterna i dessa och göra dina
egna så sminkkit. Bara för att de är färdigpackade
betyder det inte att man måste ge allt i ett kit. Blanda 
från olika märken, varor osv. Kanske kan du behålla
1 eller 2 produkter till dig själv :D?
 
Nedan ser ni de skönhetskiten som jag tycker är extra bra i år.
Både när man ser till priset men även vilka produkter som ligger i och
vilka recentioner som produkterna har fått.
 
 
Hoppas detta kan ge er lite tips och tricks för att underlätta i eran julhandel. 
 
Bilder är från Kicks och Sephora
 
NYX - CITY SET
 
Nyx är ett säkert kort. De håller en hög och jämn kvalie och denna palett
innehåller många neutrala färger som skulle passa de flesta som
sminkar sig. NYX passar både nybörjaren och makeup artisten
Så får man även ett Soft matt lip creme som är en läpprodukt
som har en moussig textur men blir matt på läppen.
 
Denna jordnära palett ligger på 169 kr Kicks
 
YSL MVEFC BABYDOLL MASCARA SET 
315 kr Kicks
 
För samma pris som en YSL mascara får du även 1 eyeliner -
Dessin Du Regard Crayon och 1 mini primer - Top Secret Instant Moisture Glow Primer. 
Om man ändå behöver påfyllning till sig själv eller köpa mascaran till
någon i julklapp kan man passa på att köpa ett kit
för att få 2 produkter till att testa från YSL.
 
 
VOLUME A PORTER MASCARA BOX. 310 KR Kicks
 
Detta är ett av kiten som jag ska köpa då en av mina 
favorit mascaror finns med. Kitet kostar nästan lika mycket som
mascaran gör ensam. Så varför tacka nej till en läpprodukt
och parfym prov. Dessutom luktar denna parfym så gott!
La Vie est Belle...
 
 
HYPNOSE MASCARA MINI KIT 310 KR Kicks
 
En av mina favorit mascaror är som sagt Hypnose och tycker
ni som jag, så är detta ett kit man inte får missa. 
Här får man 4 st mini mascaror till priset av 1 st full storlek.
Perfekt tillfälle att testa på olika varianter av en mascara
som man redan vet att man gillar. 
 
 
SMASHBOX LIGHT IT UP
310 KR OCH 275 KR Kicks
 
Hur snygga är inte dessa förpackningarna! 
De är i akryl och går att spara som förvaringslådor efter uppackning. 
 I förpackningen till vänster innehåller den 2 st minisar av
Photo finish foundation primer och Photo finish primer water.
Båda dessa i full storlek går på ca 300 kr st så har man varit
sugen på att testa dessa innan men inte kännt att man vill lägga ner 
600 kr om man känner sig osäker på om man kommer att 
gilla dem så är detta ett bra tillfälle att testa på produkterna och komma
lite billigare undan. 
 
Kitet till höger innehåller samma ansikts primer som kitet till vänster,
en läpp och kind duo, en mascara och ett läppstift. För 275 kr!!
4 st testa på produkter till ett riktigt bra pris!
 
 
 
BECCA COSMETICS
C POP COLLECTION FACE PALETTE
JACLYN HILL  550 KR PÅ SEPHORA
 
Är så lycklig över att Becca har kommit till oss i Sverige och säljer sina produkter
på Sephora. Detta underbara glowkit har varit väldigt 
omtalat länge då det är skapat av Youtube kändisen Jaclyn Hill. 
Kan erkänna att jag kommer få denna av "tomten" i julklapp!
 
Den innehåller 2 st rouge, 1 bronser/glow
2 st highligher
Wow så mycket skimmer !!
 
TOO FACED - GRAND HOTEL CAFE 450 KR
Sephora
 
Jag ångrar så mycket att jag inte köpte detta kit när jag var på 
Sephora sist. Hur kunde jag ha denna i handen och lägga tillbaka den?
Vilken miss från min sida!
 
Den innehåller 3 St paletter som går i olika nyanser och
1 mini mascara som heter Better than sex.
 
Priset går inte att slå!
Den ligger på
YNKA 450 kr för 3 st paletter och 1 mascara.
 
Själv köpte jag mini mascaran för 100 kr, hade jag lagt till 300 kr hade
jag fått 3 st paletter att leka med i år. 
 
#cry
 
 
TONYMOLY HOLIDAY MAGIC FOOD GIFT SET 200 KR
Sephora
 
Hur söta är inte dessa förpackningar från Tony? Ja, märket är
ju känt för sina söta och unika förpackningar. 
Vem vill inte ha en bananhandlräm! 
 
 
 
TONYMOLY HAPPY SWEET HAND BUTTER TRIO
125 kr Sephora
 
Ett till kit från Tony som jag gillar extra mycket är detta med 
handkrämslotions som doftar gott i olika juldofter. Mums!
 
TOO FACED - LET IT GLOW GIFT SET 
200 KR Sephora
 
3 st mini produkter plus en liten borste för endast 200 kr.
Väldigt prisvärd och ett bra sätt att testa på Too faced 
produkter!
 
 
Detta är några av mina favoriter som jag har spanat in i år 
och som jag kommer att sattsa på. 
Det finns såklart många många flera julklappskits att välja mellan
så ut och kika runt för att hitta det som passar just dig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: