Lil´s makeup

RECENSION - MAXFACTOR FALSE LASH EPIC MASCARA

Kategori: Generally, Review

 
 Max factor false lash epic mascara är en relativt ny mascara på marknaden
och blev väldigt sugen på att testa den eftersom den har en 
väldigt unik borste. 
 
Den kostar ca 189 kr
 
 
Nedan ser ni mina fransar utan någonting på, ett lager mascara och sedan
två lager mascara. 
 
 
 
 
 
 
Stor gummiborste
Sticks vid applicering om man ej är försiktig
Blöt formulering
Doftfri
Kladdar lätt vid applicering
Ger fransarna ett naturligt resultat
Svår att bygga upp 
Smular ej
Kladdar av på ögonlock efter ca 5 h
Lätt att ta bort med makeup remover
 
Det är en mascara som jag inte kommer att köpa igen. Den ger inte mig
det resultat som jag förväntade mig samt att jag vill
ha mycket volym och längd på mina fransar.
 
Max factor beskriver att mascaran ska ge dig fylla fransar med solfjäder effekt. 
Njaaaa.... jag håller inte med.
 
Detta är helt enkelt inte för mig, men passar dig som
har torr hud och vill ha ett neutralt resultat.
 
 
Kladdar på ögonlocken efter några timmar :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: