Lil´s makeup

RECENSION - NATUVIVE ALMOND CLEANSING CREAM

Kategori: Generally, Review

Då har jag använt upp ännu en cleansing cream från Natuvive,
tror detta är min fjärde?
Detta är en produkt som jag faktiskt har varit med och tagit fram när
jag arbetade som utvecklare så håller denna produkt och serie extra kärt som hjärtat.
 
Hela almond serien hinnehåller ekologisk mandelolja som
är riktigt mums för huden samt att den vårdar och återfuktar på djupet.
Mandeloljan innehåller  fleromättade fettsyror och antioxidanten vitamin E.
Passar extra bra till oss som lever i ett nordiskt klimat som
behöver skydda huden mot yttre påverkan. 
Den är till dig mig torr till mycket torr hud.
 
Förutom cleansern finns det även en dag och natt kräm.
 
 
Vad tycker jag?
 
Snygg och tilltalande förpackning. Formuleringen är en på den
tjockare sidan och känns väldigt krämig och mjuk. Den har en blommig
doft till sig som jag inte upplever är för stark, men är man känligt för dofter så bör
man testa denna innan! Jag använder denna på torrt ansikte och sköljer bort med
vatten. Den tar bort det mesta av sminket men inte allt. Så att gå
in med en toner efteråt är ett måste för mig. Många gånger får jag
gå in två gånger med produkten för att få den effekt jag vill ha.
Jag tycker den fungerar till alla hudtyper. 
 
Är det den bästa cleansern på marknaden? - Nej
Är det en produkt som jag tycker om och kan
tänka mig att köpa igen - Ja
 
 
Kommentera inlägget här: